Ślub i wesele
Moderator: verysweetcherry
Ślub i wesele
Pewnie wiele z Was zbliża się do tego momentu w życiu i przygotowuje do swojego wesela. Kiedy jest Wasz wielki dzień? Podzielcie się wskazówkami weselnymi, powiedzcie jak przebiegają Wasze przygotowania, podsuńcie fajne pomysły lub rozwiejmy swoje obawy.
Hejka, ja już prawie dwa lata po ślubie i jedyne co mogę Wam doradzić, to żeby nie zostawiać niczego na ostatnią chwilę, nie umawiać za wcześnie makijażystki i fryzjerki, i się wyspać. I cieszyć się tym dniem bo przygotowań jest sporo, a czas ślubu i wesela mija ot tak.
-
- Naczelny Zapierdalacz
- Posty: 506
- Rejestracja: śr lis 01, 2023 2:48 pm
Ja z takim pytaniem, czy dwa wesela w rodzinie w odstępie miesiąca czasu to porażka? Kuzynka sie wtryniła po nas…
-
- Naczelny Zapierdalacz
- Posty: 517
- Rejestracja: pn mar 18, 2024 8:53 am
My mieliśmy Bociana, bo trafiliśmy na 2-3 tygodnie przed na promocję w Biedronce i akurat się opłacało xD
Co do wesela na 120 osób, to myślę, że fajnym rozwiązaniem są na pewno okrągłe stoły. Starsza ekipa - dalej od parkietu, młodsza - z przodu.
Dobrze jest też znaleźć takie miejsce na salę, aby było blisko kościoła - jeżeli wybieracie taki akurat ślub. Nam trafiło się po drugiej stronie ulicy. Jeśli planujecie noclegi, no to też ważne, żeby było co najmniej kilka pokoi dla gości/najbliższej rodziny.
Ogólnie polecam nie spuszczać się mocno nad zaproszeniami, kwiatami, atrakcjami, kamerzystami, podziękowaniami dla gości. Według mnie kluczowe jest:
- fajne miejsce (z klimatem, ono samo w sobie będzie ozdobą)
- dobre jedzonko
- dobry DJ, który poprowadzi wesele jak należy (bez żadnych żenujących zabaw, ale jednocześnie jakoś zintegruje ludzi)
My oprócz wódki mieliśmy winko + kilka butelek whisky, ale nic poza tym. Żadnych barmanów, żadnych fotobudek, żadnych prosseco vanów. Na pewno są to miłe atrakcje, ale jednocześnie mocno nadszarpią budżet.
Z takich rzeczy, które polecam zrobić, to własną gazetkę ślubną (gdzieś dorwałam szablon, wydrukowałam w pracy, także wyszło za darmo xD). Miła pamiątka dla ludzi.
Jeśli chodzi o podziękowania dla gości - tutaj kupiliśmy kilka kilogramów jakiejś fajnej herbatki, zapakowaliśmy w takie ładne plastikowe woreczki, naklejki "dziękujemy" zamówiłam przy okazji księgi gości - i wyszło naprawdę spoczko.
Kamerzysty nie braliśmy, bo wyszliśmy z założenia, że nikt tego i tak potem nie ogląda. Zależało nam bardziej na zdjęciach. Takie mamy w wersji cyfrowej, jedynie zrobiliśmy albumy dla rodziców.
W ramach podziękowań dla rodziców - kupiliśmy bilety do teatru muzycznego. Takie prezenty bardziej polecam niż lasy w szkle.
Kwestie beauty - jeżeli planujecie pomalować się same - odpuśćcie. Nie ma sensu stresować się dodatkowo. Warto postawić na pakiet makijaż+włosy z dojazdem. I tu kluczowa kwestia - koniecznie idźcie na makijaż próbny. Mój pierwszy był totalnym niewypałem i cieszę się, że zorientowałam się ponad pół roku wcześniej.
Dzieci na weselu u nas nie było, nie było też żadnego sprzeciwu w rodzinie - wręcz przeciwnie. To jest impreza z alkoholem, dużo się dzieje, wujki latają, dorośli mają wtedy czas dla siebie. Jeśli poinformujecie gości z wyprzedzeniem, to na pewno znajdą opiekę. Na poprawinach już dzieci były.
A, no i najważniejsze Zawsze komuś coś nie będzie pasowało. Nie przejmujcie się tym totalnie, tylko róbcie po swojemu. Ja usłyszałam po czasie, że jednej ciotce nie spodobała się moja suknia ślubna, ale ja w niej czułam się naprawdę kozacko xD
Co do wesela na 120 osób, to myślę, że fajnym rozwiązaniem są na pewno okrągłe stoły. Starsza ekipa - dalej od parkietu, młodsza - z przodu.
Dobrze jest też znaleźć takie miejsce na salę, aby było blisko kościoła - jeżeli wybieracie taki akurat ślub. Nam trafiło się po drugiej stronie ulicy. Jeśli planujecie noclegi, no to też ważne, żeby było co najmniej kilka pokoi dla gości/najbliższej rodziny.
Ogólnie polecam nie spuszczać się mocno nad zaproszeniami, kwiatami, atrakcjami, kamerzystami, podziękowaniami dla gości. Według mnie kluczowe jest:
- fajne miejsce (z klimatem, ono samo w sobie będzie ozdobą)
- dobre jedzonko
- dobry DJ, który poprowadzi wesele jak należy (bez żadnych żenujących zabaw, ale jednocześnie jakoś zintegruje ludzi)
My oprócz wódki mieliśmy winko + kilka butelek whisky, ale nic poza tym. Żadnych barmanów, żadnych fotobudek, żadnych prosseco vanów. Na pewno są to miłe atrakcje, ale jednocześnie mocno nadszarpią budżet.
Z takich rzeczy, które polecam zrobić, to własną gazetkę ślubną (gdzieś dorwałam szablon, wydrukowałam w pracy, także wyszło za darmo xD). Miła pamiątka dla ludzi.
Jeśli chodzi o podziękowania dla gości - tutaj kupiliśmy kilka kilogramów jakiejś fajnej herbatki, zapakowaliśmy w takie ładne plastikowe woreczki, naklejki "dziękujemy" zamówiłam przy okazji księgi gości - i wyszło naprawdę spoczko.
Kamerzysty nie braliśmy, bo wyszliśmy z założenia, że nikt tego i tak potem nie ogląda. Zależało nam bardziej na zdjęciach. Takie mamy w wersji cyfrowej, jedynie zrobiliśmy albumy dla rodziców.
W ramach podziękowań dla rodziców - kupiliśmy bilety do teatru muzycznego. Takie prezenty bardziej polecam niż lasy w szkle.
Kwestie beauty - jeżeli planujecie pomalować się same - odpuśćcie. Nie ma sensu stresować się dodatkowo. Warto postawić na pakiet makijaż+włosy z dojazdem. I tu kluczowa kwestia - koniecznie idźcie na makijaż próbny. Mój pierwszy był totalnym niewypałem i cieszę się, że zorientowałam się ponad pół roku wcześniej.
Dzieci na weselu u nas nie było, nie było też żadnego sprzeciwu w rodzinie - wręcz przeciwnie. To jest impreza z alkoholem, dużo się dzieje, wujki latają, dorośli mają wtedy czas dla siebie. Jeśli poinformujecie gości z wyprzedzeniem, to na pewno znajdą opiekę. Na poprawinach już dzieci były.
A, no i najważniejsze Zawsze komuś coś nie będzie pasowało. Nie przejmujcie się tym totalnie, tylko róbcie po swojemu. Ja usłyszałam po czasie, że jednej ciotce nie spodobała się moja suknia ślubna, ale ja w niej czułam się naprawdę kozacko xD
Najczęściej na weselach spotykamy Mickiewicza, sami tez go mieliśmy. Choć dla mnie to obojętne, bo każda wódka mi nie smakuje - przy wyborze Mickiewicza kierowaliśmy się wyglądem butelki i kiedy ją kupiliśmy to była jeszcze całkowita nowość na rynku ;)
https://literaturarosyjska-kolekcja.pl/ ... -100-osob/
Na stronie jest kilka podpowiedzi jak zaplanować udane przyjęcie dla 100 osób Poczytaj sobie.
https://literaturarosyjska-kolekcja.pl/ ... -100-osob/
Na stronie jest kilka podpowiedzi jak zaplanować udane przyjęcie dla 100 osób Poczytaj sobie.
-
- RoyalBaby
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz lis 19, 2023 10:58 pm
My mieliśmy bociana, wyszło fajnie cenowo, mi się podoba butelka (ta szczupła szyjka)
-
- Naczelny Zapierdalacz
- Posty: 517
- Rejestracja: pn mar 18, 2024 8:53 am
Dj Jeesion (czy jakoś tak xd). Gość jest z okolic Malborka, ale bez problemu śmignie do Trójmiasta. Fajnie poprowadził imprezę, przeprowadził z nami wywiad przed (omówienie harmonogramu imprezy, nasza playlista, ew. zabawy). Polecanko
-
- MoetGlass
- Posty: 264
- Rejestracja: pt mar 10, 2023 11:13 pm
Hej dziewczyny, ja jestem dwa lata po ślubie ale z branżą weselna jestem mocno związana od wielu lat więc myślę że coś wiem ale moje porady dotyczą raczej samego przebiegu wesela i szczegółów imprezy niż przygotowań
Porady typu: nie bierzcie dodatkowych atrakcji barmana, fotobudki, kamerzysty itd są dla mnie bez sensu, bo trzeba naprawdę porządnie zastanowić się co by się chciało, co się podoba żeby potem nie żałować Jeśli budżet pozwala i można poszaleć to uważam że porządny drink bar z barmanami jest świetny, goście ZAWSZE chętnie korzystają, nie żadne barmixy itd. Ja miałam fotobudke a obok stolik z księgą gości z czarnymi kartkami, dokupiłam dużo metalicznych pisaków, naklejki, taśmy i jest to teraz dla nas mega pamiątka, ekipa z fotobudki miała dużo akcesoriów i bardzo się gościom podobało i przedłużyliśmy o godzinę, nie żałowalismy ani złotówki jeśli chodzi o atrakcje to fajne są też zimne ognie, nie schodzi długo, są piękne zdjęcia i nie są drogie.
Bardzo ważne - zrobić dobry research odnośnie foto-video, ja niestety miałam okropnego fotografa i do dziś okrutnie żałuję że go mieliśmy a jak przeglądam zdjęcia z wesela to mi się chce płakać co do kamerzysty to bardzo polecam jeśli macie budżet, nawet polecam zrezygnować /oszczędzić na innych rzeczach ale film to jest niesamowita pamiątka, zwłaszcza w dzisiejszych czasach gdzie wszyscy wszystko filmujemy, jest to całkowicie co innego niż zdjęcia, więc jeśli chcecie film to nie rezygnujcie że względu na. Koszta bo najprawdopodobniej będziecie żałować.
Często słyszy się "róbcie co się Wam podoba i nie patrzcie co inni mówią myślą" i ok, wiadomo to Wasz dzień, ale wesele organizujecie też dla Waszych gości i warto pomyśleć też o nich. Przykład - młode pary często wybierają menu pod siebie, a prawda jest taka że zazwyczaj PM mało je na swoim weselu. Często rezygnują z popularnych i powszechnie lubianych przystawek bo oni ich nie lubią - ja uważam że to błąd, bo jednak większość gości zjadłoby to ze smakiem zawsze też polecam orkiestrę zamiast DJ, dobra orkiestra zrobi cały klimat żaden DJ nie poprowadzi zabawy tak jak oni.
Z prezentów dla gości polecam po prostu paczki z ciastem - każdy zje na drugi dzień ze smakiem. Te małe prezenciki na stole to takie wredne g*wna zazwyczaj, przez całą imprezę przeszkadzają żeby na koniec połowa gości ich nie zabrała wgl ze sobą. Szyszkę dajemy na odchodne więc każdy dostanie, i każdy zrobi z tego użytek.
Ja nie polecam okrągłych stołów - owszem wyglądają pięknie i można je ekstra udekorować ale niewygodnie się siedzi i rozmawia z innymi przy takich stołach.
Jeśli macie sale w stylu bardziej boho /drewnianym/rustykalny to polecam zielone girlandy i świetlne girlandy bi robią najlepszy klimacik.
Wódkę miałam toruńską logowaną serię weselną greenery i była naprawdę dobra i butelki piękne, ale chyba jest już niedostępna za zupełnie zbędny gadżet uważam zawieszki na wódkę bo one tylko przeszkadzają, namakają od schłodzonej butelki i robi się syf. Jeśli robicie stolik alkoholowy to zawsze najwięcej idzie whiskey, ale fajnie mieć trochę różnorodnych alkoholi również słodkich
Porady typu: nie bierzcie dodatkowych atrakcji barmana, fotobudki, kamerzysty itd są dla mnie bez sensu, bo trzeba naprawdę porządnie zastanowić się co by się chciało, co się podoba żeby potem nie żałować Jeśli budżet pozwala i można poszaleć to uważam że porządny drink bar z barmanami jest świetny, goście ZAWSZE chętnie korzystają, nie żadne barmixy itd. Ja miałam fotobudke a obok stolik z księgą gości z czarnymi kartkami, dokupiłam dużo metalicznych pisaków, naklejki, taśmy i jest to teraz dla nas mega pamiątka, ekipa z fotobudki miała dużo akcesoriów i bardzo się gościom podobało i przedłużyliśmy o godzinę, nie żałowalismy ani złotówki jeśli chodzi o atrakcje to fajne są też zimne ognie, nie schodzi długo, są piękne zdjęcia i nie są drogie.
Bardzo ważne - zrobić dobry research odnośnie foto-video, ja niestety miałam okropnego fotografa i do dziś okrutnie żałuję że go mieliśmy a jak przeglądam zdjęcia z wesela to mi się chce płakać co do kamerzysty to bardzo polecam jeśli macie budżet, nawet polecam zrezygnować /oszczędzić na innych rzeczach ale film to jest niesamowita pamiątka, zwłaszcza w dzisiejszych czasach gdzie wszyscy wszystko filmujemy, jest to całkowicie co innego niż zdjęcia, więc jeśli chcecie film to nie rezygnujcie że względu na. Koszta bo najprawdopodobniej będziecie żałować.
Często słyszy się "róbcie co się Wam podoba i nie patrzcie co inni mówią myślą" i ok, wiadomo to Wasz dzień, ale wesele organizujecie też dla Waszych gości i warto pomyśleć też o nich. Przykład - młode pary często wybierają menu pod siebie, a prawda jest taka że zazwyczaj PM mało je na swoim weselu. Często rezygnują z popularnych i powszechnie lubianych przystawek bo oni ich nie lubią - ja uważam że to błąd, bo jednak większość gości zjadłoby to ze smakiem zawsze też polecam orkiestrę zamiast DJ, dobra orkiestra zrobi cały klimat żaden DJ nie poprowadzi zabawy tak jak oni.
Z prezentów dla gości polecam po prostu paczki z ciastem - każdy zje na drugi dzień ze smakiem. Te małe prezenciki na stole to takie wredne g*wna zazwyczaj, przez całą imprezę przeszkadzają żeby na koniec połowa gości ich nie zabrała wgl ze sobą. Szyszkę dajemy na odchodne więc każdy dostanie, i każdy zrobi z tego użytek.
Ja nie polecam okrągłych stołów - owszem wyglądają pięknie i można je ekstra udekorować ale niewygodnie się siedzi i rozmawia z innymi przy takich stołach.
Jeśli macie sale w stylu bardziej boho /drewnianym/rustykalny to polecam zielone girlandy i świetlne girlandy bi robią najlepszy klimacik.
Wódkę miałam toruńską logowaną serię weselną greenery i była naprawdę dobra i butelki piękne, ale chyba jest już niedostępna za zupełnie zbędny gadżet uważam zawieszki na wódkę bo one tylko przeszkadzają, namakają od schłodzonej butelki i robi się syf. Jeśli robicie stolik alkoholowy to zawsze najwięcej idzie whiskey, ale fajnie mieć trochę różnorodnych alkoholi również słodkich
-
- MoetGlass
- Posty: 264
- Rejestracja: pt mar 10, 2023 11:13 pm
I jeszcze jedna kontrowersyjna opinia - jeśli macie możliwość polecam salę gdzie jest oddzielna sala taneczna - komfort gości siedzących przy stołach jest dużo większy. Wiele osób w tym DJ czy orkiestra narzeka na takie rozwiązanie więc najlepiej poinformować ich wcześniej że wesele będzie w takim miejscu, wtedy mogą zabrać ze sobą dodatkowy głośnik który dadzą na sali weselnej. Dzięki temu będą mogli wszystkich poinformować że zaczynają seta albo zaprosić na tort itp itd bo o to najwcześniej się rozchodzi, że goście nie słyszą kiedy zaczynają grać i generalnie innych komunikatów
-
- Naczelny Zapierdalacz
- Posty: 517
- Rejestracja: pn mar 18, 2024 8:53 am
My mieliśmy coś takiego akurat na studniówce i fakt - sprawdziło się. Jeśli chodzi o wesele, to akurat nie było takiej możliwości. W takim przypadku polecam mocno przekminić układ stołów, aby bliżej parkietu posadzić młodszą ekipę/lub taką, która lubi tańczyć, a dalej już tych troszkę starszych (dziadkowie, itd.).Jagodzia1234 pisze: ↑śr paź 09, 2024 6:42 pm I jeszcze jedna kontrowersyjna opinia - jeśli macie możliwość polecam salę gdzie jest oddzielna sala taneczna - komfort gości siedzących przy stołach jest dużo większy. Wiele osób w tym DJ czy orkiestra narzeka na takie rozwiązanie więc najlepiej poinformować ich wcześniej że wesele będzie w takim miejscu, wtedy mogą zabrać ze sobą dodatkowy głośnik który dadzą na sali weselnej. Dzięki temu będą mogli wszystkich poinformować że zaczynają seta albo zaprosić na tort itp itd bo o to najwcześniej się rozchodzi, że goście nie słyszą kiedy zaczynają grać i generalnie innych komunikatów