Start
Mój profil

Jak się badacie?

Moderatorzy: KasandraCwir, verysweetcherry
salimaria
RoyalBaby

Jak się badacie?

Post autor: salimaria »

Hej 🙋‍♀️ każdy co roku głośno przypomina i robieniu badań, ale mało kto wspomina jakie te badania robić 😆
Poza USG piersi i ginekologiem powiecie jakie są takie podstawowe albo nawet trochę ponadpodstawowe badania, które warto robić regularnie? 😊
Jestem kompletnie zielona i dopiero wchodzę w taką dorosłość i chciałabym zadbać o zdrowie, a u mnie w rodzinie jest założenie że jak nie boli to nie ma co iść 😅
rockshoot
ŻonaWitolda

Post autor: rockshoot »

Pakiet badań laboratoryjnych :)
belinka
Ciastko

Post autor: belinka »

Taki pakiet rozbudowany, który sobie robiłam (a i tak moje zdrowie mnie zaskoczyło ostatnio) to morfologia z rozmazem manualnym, żelazo, ferrytyna, miedź, TSH, ft3 i ft4, mocz ogólny i posiew, witamina D, B12, CRP, OB, glukoza, insulina, hormony wszystkie, profil wątrobowy i trzustkowy, magnez, sód, potas, jonogram, wapń, lipidogram cały i badanie kału. Do tego EKG, raz to roku dobrze zrobić echo serca, cytologię ale tylko LBC na podłożu płynnym, USG piersi, RTG klatki piersiowej (chociaż lepiej jest już USG bo RTG mało wnosi) i USG jamy brzusznej, USG tarczycy i USG Doppler nóg oraz miednicy. USG ginekologiczne to wiadomo częściej niż raz do roku, dobrze też wybrać się kontrolnie do ortopedy (super gdyby skierował na rezonans jakiś) i fizjoterapeuty żeby wyłapać wszystkie rozwijające się zwyrodnienia. Warto jest wybrać dobrą klinikę https://dermed.pl/pl/uslugi/badanie-usg ... onografem/
Awatar użytkownika
Brida
MiamiBicz

Post autor: Brida »